ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

WTOREK

13:40 – 14:40

CZWARTEK

7:45 – 8:45

SERDECZNIE ZAPRASZAM

PANI BOŻENA KACZMARCZYK

ZAPAMIĘTAJ!

Ćwiczenia usprawniające narządy mowy, a więc język, wargi i podniebienie przygotowują do prawidłowego mówienia.

Przykład zabawy logopedycznej usprawniającej narządy artykulacyjne

Dzisiaj twój język będzie małym misiem, a buzia jego domkiem. Miś obudził się wcześnie rano – poprzeciągał się, poziewał (szerokie ziewnięcie). Zrobił poranną gimnastykę – kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy), kilka wymachów rąk (wypychanie językiem policzków) i pięć okrążeń (w prawo i w lewo) wokół stołu (ruchy okrężne języka w przedsionku jamy ustnej, usta zamknięte). Umył ząbki (oblizywanie czubkiem języka górnych i dolnych  zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych i otwartych  ustach). Postanowił policzyć swoje ząbki (dotykanie czubkiem języka każdego zęba na dole i górze). Nagle poczuł wielki głód i usłyszał jak mu burczy w brzuchu (wibrowanie wargami bbb, bbb). To znak, że pora na śniadanie i pyszny miodek (oblizywanie warg).

Ćwiczenia utrwalające prawidłową artykulację głosek szumiących [sz] i [ż]

logopedia03

Szop pracz”

Wczoraj szop pracz duży
szelki prał w kałuży. 
Patrzył przy tym bacznie,
czy już biegną czaple.
Bo czaple i szopy
gnają do roboty!
Lubią też szalenie
bąbelki i pianę, czyszczenie i pranie,
i wszelkie inne
porządkowanie!
Lubią pralnie, lubią szwalnie.
Piorą w balii albo w wannie.
Szumi rzeczka. Szop nad rzeczką
Odpoczywa, pije mleczko,
Bo był grzeczny – szop pracz duży,
Który szelki prał w kałuży.

logopedia04

Żaba i żuk”

Duża żaba nad kałużą 
napotkała żuka.
Żuk na nóżki buty włożył 
i butkami puka.
Żółte butki, żółty szalik
i żółty kapelusz.
Pyta żaba: „Dokąd bieżysz,
mój ty przyjacielu?”
„Idę żabko na przyjęcie
do pana bociana.
Będzie żuraw, żółw i jeżyk.
Chodź i ty kochana.

Życzę przyjemnej pracy